søndag 1. mars 2009

Vi lever!

Jeg har visst ikke vært særlig flink med å oppdatere bloggen i det siste, dette er faktisk årets første innlegg! Det har ikke skjedd så mye spektakulært siden sist, så det har kanskje noe med saken å gjøre.

Hedda er bedre av haltheten sin, dvs ikke 100% haltfri til enhver tid, men jeg må nok bare innse at hun aldri kommer til å bli det heller. Haltheten er såvidt synlig innimellom, særlig med en gang hun reiser seg opp. Men jeg bruker henne som jeg pleier, og det fungerer veldig fint. Jeg må som sagt bare være flink til å varme opp, strekke ut osv, men det bør man jo egentlig gjøre uansett ;-) Jeg prøver å gå på ski med Hedda så ofte jeg kan for å trene opp kondisjon og muskulatur etter hvilen i vinter, og kanskje skal vi på hundesvømming etterhvert også.

Ellers så trener vi lydighet jevnt og trutt. Jeg har sett meg ut et par konkurranser i den nærmeste fremtid for å bli ferdig med kl 1, men har samtidig begynt å trene på flere av klasse 2 øvelsene. Avstandskommanderingen og apporten begynner å se ok ut, fellesdekk med skjult fører er vi også godt igang med. Ruta begynte vi å trene på i høst, men har ikke trent noe mer på det siden da. Er litt redd at Hedda skal få løpetid og ødelegge konkurranseplanene våre, men da får vi bare finne noen andre datoer.
Har også planer om å melde meg på nytt LP-kurs i april, slik at jeg får et spark bak til å trene oftere enn det jeg gjør nå.

Årets mål er å bli ferdig med LP 1 iløpet av våren, og starte LP 2 iløpet av høsten. I tillegg har jeg veldig lyst til å starte bruks (spor, kanskje også rundering) + blodspor iløpet av sommeren/høsten. Vi trenger ganske mye mer sportrening før vi er klare for konkurranse, føler at vi har kjørt oss litt fast. Har veldig lyst til å gå et sporkurs iløpet av våren, men vet ikke helt hvor, kanskje HundCampus? Er det noen som har et sporkurs å anbefale?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Endelig kom det en oppdatering på bloggen deres. Har vært inne jevnt og trutt, og plutselig skiftet siden:)Håper vi sees igjen snart,og at dere blir med på seminar og lydighetsleir:) Klem fra Mari

Ellen Christensen sa...

Jippi! Det var flinkeste Anja til å blogge det :)
Hedda kan gå på skiskole hos Frikk hun - vi kan jo sette de i tospann. He he*
Vi ses.

Anonym sa...

Knut Oscarson skal holde sporkurs i Drammen nå i våres.
http://www.dbhk.no/Bruks/kursbruks.html. Tror aprilkurset er for litt videregående

Anonym sa...

Juhuu! endelig oppdateringer:-) Pippi tilbyr både ski- og svømmeundervisning;o)

Charlotte sa...

Si ifra hvis dere melder dere på sporkurs da! Jeg trenger sårt et spark bak også!!!
Meldt meg på et lydighetskurs her i "bøgda", men vil trene mye mer!

Anonym sa...

Hej på er!!

Vad roligt med en liten uppis här hos er. Vi önskar er en massa LYCKA TILL under 2009 och ni kommer att fixa era mål med glans.
Jag & Glimma kommer att göra ett uppehåll under detta året för jag ska ha barn till sommaren. Det blir några utställningar till annars så tar vi det lugnt.

Sköt om er.
KRAM från oss.

Nina sa...

Takk for hyggelig melding!
Når Maxitax har fjernet sting og ellers er pigg skal vi så absolutt komme på treninga deres i Sandvika!
Når det gjelder sporkurs skulle vi dratt oss avsted begge to til Maria Hagström. Eneste problemet er vel at alle kursene hennes denne sommeren er fulle. Tror du vi er nok interreserte til å invitere henne hit en helg??
Hvem kjenner du som kunne tenkt seg et slikt kurs?
Kan fakturere gjennom foretaket mitt!


Håper vi sees snart!