mandag 20. april 2009

Vi vant!!! Men fikk ikke opprykk...

Igår var vi i Ale for å gjøre et nytt forsøk på å få opprykk til klasse 2.
Jeg var av en eller annen grunn mye mer nervøs enn sist, og da jeg tok Hedda ut av bilen for en liten oppvarmingsøkt var hun også helt annerledes enn før forrige konkurranse, mulig en liten sammenheng der? Hedda var skikkelig dorsk og rolig, snusete på planen og ukonsentrert - dvs ikke sånn hun pleier i det hele tatt! Jeg er jo vant til at Hedda kan være litt het innimellom, men ikke for rolig?! Jeg ble såklart ikke noe mindre nervøs av at Hedda var sånn, men heldigvis hadde jeg Mette med meg, som i motsetning til meg, ikke hadde mistet hjernen fullstendig.
Etter litt lek, hyppige belønninger, og skjerpings fra min side der jeg ikke oppførte meg som om jeg skulle i begravelse ble alt såklart mye bedre, og da jeg tok ut Hedda for en oppvarmingsøkt nr 2 var hun omtrent som hun pleier å være :-)

Første øvelse var fellesdekk. Vi la ned hundene og gikk ifra. Rett før vi skulle snu og stille oss opp kommer fire av hundene løpende i en stor klynge, Hedda inkludert! Jeg vet ikke hvem som startet å løpe, men uansett hvem det var klarte tydeligvis ikke de andre å la være å løpe med... Fellesdekk er jo en øvelse som Hedda alltid har vært trygg på, så jeg var rimelig overraska når dette skjedde. Denne øvelsen har jo koeffesient 3, så med 30 poeng tapt var jeg ganske sikker på at vi bare kunne glemme opprykket.
Neste øvelse var tannvisning, og det gikk som vanlig bra:)
Lineføring; Her var Hedda noe ukonsentrert, hadde en skjev holdt, noe langt fra meg innimellom, og begynte å snuse i bakken to ganger! Ellers ok.



Dekk under marsj;
Noe treigt neddekk.
Innkalling: Perfekt:)
Stå under marsj; Tripper noe når hun skal stoppe.
Apport; Perfekt:)
Hopp over hinder; Perfekt:)
Når vi skulle gå av banen sa dommeren til oss at det var en fryd å se på oss:-)





Bortsett fra fellesdekken og noe slurv på lineføringen er jeg kjempefornøyd med Heddas innsats, hun holdt fint gjennom hele programmet uten å miste intensiteten og hadde en fin attityd - og det er det viktigste! Jeg fikk ikke med meg noen av karakterene underveis i programmet, og ble positiv overrasket da jeg fikk fortalt at vi hadde fått totalt fem 10'ere! Man kan jo ikke være veldig misfornøyd da, selv om jeg gjerne skulle hatt full pott på fellesdekk også...

Karakterene ble som følger;
Fellesdekk: 0
Tannvisning: 10
Lineføring: 8
Dekk under marsj: 9,5
Innkalling: 10
Stå under marsj: 9,5
Apport: 10
Hopp over hinder: 10
Helheltsinntrykk: 10

Totalsum ble 159,5 poeng - faktisk bare 0,5 poeng unna opprykk! Når jeg innså hvor nære vi hadde vært i å få opprykket var det jo litt surt, hadde Hedda bare fått 8,5 på lineføring hadde vi faktisk fått opprykket! Og hadde vi fått full pott på fellesdekken hadde vi faktisk endt opp på 189,5 poeng... Jaja, målet var jo å få opprykk igår, men da får vi bare prøve oss igjen - vi får i det minste litt konkurranseerfaring da ;-)






7 kommentarer:

Kjersti sa...

Utrolig synd med den dekken. Resten er jo kjempebra, og neste gang klarer dere det.

Maskotene sa...

Dere er flinkest!!! Morsomt å se på dere :-) Ingen grunn til å bli så nervøs vettu:o)

Ellen sa...

Ja sier det igjen - Gratulerer med seier!! Og med strålende karakterer! Skikkelig bittert med det halve poenget, men du kan jo ikke dvele ved det. Neste gang ER det deres tur. Vi heier! :)

Pernilla & Glimma sa...

Än en gång GRATTIS till er fina runda i Söndags.

Nej, jag ska inte starta Glimma denna helgen. Ska bara vara publik då ½-brorsan startar elit. Glimma kommer inte ut på tävlingsbanorna detta året mer än 2 utställningar. Vi kommer igen nästa år!!!

Kramar från oss.

Bittan sa...

Hej
Vilket underbart härligt program du & Hedda har gjort!!
STORT GRATTIS//Kram Bittan & Gänget

Nina sa...

Jeg tar av meg hatten for et KJEMPEPROGRAMM!! Dere setter et MEGEt godt eksempel for oss andre slitere! :)
Tenker meg det var SUUUPER bittert med dekken, tenk at dere hadde endt på 189,5 poeng... det er jo fenomenalt!!
Neste gang sitter det uten tvil!

Klem

Nina sa...

Hei igjen :)

Ja det blir pinsekurs på oss også! Pratet med Anneli og fikk med meg at du også kommer! Yippiiii!!
Gleder meg enormt, tror dette blir en kjempe helg med en utrolig fin gjeng!